Rusza w I-sza edycji Konkursu HI 5.0 HUMAN-RESILIENT-SUSTAIN INNOVATOR 5.0 na najlepszą pracę dyplomową organizowanego w ramach projektu CoDEMO. Szukamy pomysłów i projektów łączących innowacyjność z koncentracją na człowieku, zrównoważonym rozwojem i budowaniem odporności organizacyjnej. Konkurs adresowany jest do: absolwentów studiów I-go stopnia; absolwentów studiów...
W dniu 16.10.2024 r. o godzinie 9.15 odbędzie się webinarium pt. „Requirements for a skills-based 5.0 transition”, organizowane w ramach projektu CoDEMO. Wydarzenie skierowane jest do: decydentów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, specjalistów i studentów zainteresowanych dopasowaniem swoich kompetencji do wymagań nowoczesnego Przemysłu 5.0, oraz wszystkich osób, które pragną...
CoDEMO Team invites at the innaugural CoDEMO Innovation Days Event that fosters the entrepreneurial mind-set of the local and regional participants interested in innovation initiatives. Organizer: UNIBG/CoDEMO Consortium Date/Time: June 20-21, 2024 Location: Bergamo, Italy
The workshop is a scientific exchange of the Community of Practice and an opportunity to get inspired by both the academic and industrial OMiLAB nodes. A discussion on future project opportunities is planned in the final part of the workshop day. The industry nodes also have the option to send an abstract and present it in the workshop to bring real-world use cases to discuss with the scientific nodes and set up further scientific-industry collaborations....
The special session "Needs, Opportunities and Practices of collaborative networks for innovation & transition towards 5.0 Organizations" will be organised as part of the 25th IFIP/SOCOLNET Working Conference on Virtual Enterprises Conference PRO-VE'2024 “Navigating Unpredictability: Collaborative Networks in Non-linear Worlds”. The objective of this special session, is to make the link between the innovation and competence requirements for the...
Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej zaprasza na kolejną Konferencję Naukową Business Process Management Day 2024 "Zarządzanie procesowe. Od teorii do pragmatyki". Konferencja odbędzie się 17 maja 2024 roku. Szczegłówe infromacje na temat wydarzenia na stronie organizatora. Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej ul. Rektorska 4 00-614 Warszawa
19 kwietnia 2024 roku odbędzie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach IV edycja ogólnopolskiego Sympozjum Business Process Management (BPM). Infromacja Organizatora: IV Sympozjum BPM w Katowicach Celem IV edycji Sympozjum jest rozwijanie tematyki BPM na podstawie badań naukowych oraz realizacji projektów opartych na zastosowaniu różnych metod i narzędzi, głównie opartych na technologiach ICT i sztucznej inteligencji, w zarządzaniu...
W dniach 12-13 października 2023 r. dr hab. inż. Arkadiusz Jurczuk, prof. PB oraz dr inż. Andrzej Daniluk uczestniczyli w inauguracyjnym spotkaniu partnerów projektu Co-Creative Decision-Makers for 5.0 Organizations, CoDEMO finansowanego w ramach Erasmus+ Programme Call 2022-Alliances for Innovation. Spotkanie odbyło się w Uniwersytecie Mines de Saint-Étienne, siedzibie lidera projektu. Wzięło w nim ponad 30 przedstawicieli uczelni wyższych i instytucji...
We are very pleased to invite you to contribute to the 24th IFIP/SOCOLNET Working Conference on Virtual Enterprises Conference PRO-VE'2023 Resilient and Responsible Collaborative Networks organised by Universitat Politècnica de València. Important dates: • Special session proposal: 13 Mar 2023 • Abstract submission: 27 Mar 2023 • Full paper submission: 24 Apr 2023 • Results notification: 5 Jun 2023 • Camera ready: 19 Jun...
The digital transformation in both the social and business fields requires the development of new skills related to the use and implementation of contemporary IT technologies, which provide the basis for Industry 4.0. One of the main concepts of these changes is the automation and robotization of business processes. The design, implementation and use of solutions in this field require appropriate skills. Therefore, it is necessary to identify gaps in digital skills...
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizacji i ich zapotrzebowaniu na specjalistów z zakresu zarzadzania procesami Wydział Zarządzania Politechniki Białostockiej wspólnie z BOC Information Technologies Consulting Sp. z o. o. uruchomia kolejna edycję Programu Certyfikacji Procesowej. Jego celem jest podnoszenie kompetencji biznesowych studentów z zakresu zarządzania procesami poprzez poszerzenie ich wiedzy zdobytej na zajęciach dydaktycznych....
Podstawą skutecznej i efektywnej transformacji procesowej przedsiębiorstwa powinno być dążenie do zachowania spójności wdrażania zasad i założeń podejścia procesowego do zarządzania z uwarunkowaniami funkcjonowania organizacji tj. jej zdolnościami uwarunkowanymi sytuacyjnie. Kluczowym wyzwaniem w tym kontekście staje się identyfikacja i zrozumienie źródeł braku takiej spójności na poziomie procesów biznesowych, które...
Transformation towards the FoF needs a change not only within digital technology skills and knowledge but also needs a strong orientation on innovations as well. The level of competence in the analysed group of companies is not satisfactory in this field. The companies that participated in the survey in the scope of DigiFoF project are diverse in terms of their current digital designing abilities. However, the results of the research confirm the significant...
Serdecznie zapraszamy do udziału w cyklu seminariów warsztatowych pt. Wyzwania zarządzania 5.0. Celem seminariów jest stworzenie platformy do dyskusji na temat wyzwań stojących przed organizacjami w dobie digitalizacji i automatyzacji, deficytu kapitału społecznego oraz ciągłej potrzebie adaptacji do zmieniających się oczekiwań klientów i kooperantów. Z założenia seminaria służą wyminie wymiany doświadczeń z tego zakresu pomiędzy...
Identification and elimination of process inconsistencies is a crucial aspect of improving the competitiveness and performance of an enterprise. Analysis and understanding of inconsistencies determines the success or failure of improvement initiatives undertaken by enterprises. A process inconsistency may be considered a negative effect of internal factors on an organization’s capability. Moreover, it could be perceived as an effect of a misfit between...
According to data from the European Commission, small and medium- sized enterprises (SMEs) represent 99% of all businesses and in the past five years have created around 85% of the new jobs in the EU. Globalisation, dynamic changes in the market, and changes of customer requirements are causing SMEs to be more inclined to implement Business Process Management (BPM) initiatives. They are becoming increasingly aware that an improvement of competitiveness can be achieved...
Pomijanie, bądź marginalizowanie identyfikacji słabych i mocnych stron oraz ich oddziaływania na realizację procesów przedsiębiorstwa jest jedną z kluczowych przyczyn niepowodzeń projektów ich doskonalenia. Powoduje to powstawanie szeregu niespójności procesów, które w efekcie utrudniają spełnianie oczekiwań klienta wewnętrznego i zewnętrznego. Wystąpienie niespójności może wpływać na zdolność osiągania założonej wydajności,...
Factors Affecting the Understandability of the Business Process Modelling Notation Business process modelling is a necessary and initial part of Business Process Management (BPM) and the key element in a process-driven development of organisations. Documentation and standardization of processes in the form of graphical models require the involvement of employees from different departments and management levels, with different competencies, as well as external...
Public administration institutions of today need to enhance effectiveness and to raise customer satisfaction. They are therefore turning to methods and techniques that have been used in the management of profit-based organizations. Effective process management not only reduces costs, but also translates into high quality of services provided to citizens, and the efficient use of resources, including information and communication systems supporting government operations....
Z satysfakcją informujemy, że w dniu 4 listopada 2016 r. zarejestrowano Oddział Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa (TNOiK) w Białymstoku. Oddział działa przy Wydziale Zarządzania Politechniki Białostockiej. Warto podkreślić, że Oddział TNOiK w Białymstoku działa w strukturze Towarzystwa od ponad 50 lat. Został powołany w dniu 1 lipca 1962 roku uchwałą Zarządu Głównego TNOiK w Warszawie. Prezesem reaktywowanego Oddziału jest dr inż. Arkadiusz...
Process-oriented development of an organization is supported by maturity models. They delineate a sequence of stages that together form a path from an initial to a desired maturity level. Maturity progress is determined by various success factors and initiated by different triggers. There is no common classification of these triggers. The purpose of this paper is to identify triggers in relation to maturity levels. To identify triggers a contextual model has been...
Determinantą sukcesu projektów doskonalenia procesów jest rzetelna i kompleksowa identyfikacja przyczyn problemów. Jej wyniki mogą wspierać etap definiowania zakresu priorytetowych zmian i ułatwić wybór sposobu postępowania adekwatnego do zdiagnozowanych źródeł problemów. Symptomem niespójności procesów wywołanej wystąpieniem określonych problemów jest niespełnianie oczekiwań jego klienta...
W dniu 20 maja 2016 r. odbyła się Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Perspektywy rozwoju zarządzania procesowego. Teoria i praktyka". Celem konferencji była systematyzacja wiedzy oraz wymiana poglądów i doświadczeń z zakresu perspektyw rozwoju zarządzania procesami. Organizator konferencji: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie, Wydział Zarządzania i Finansów. Przewodniczącymi Komitetu Naukowo-Organizacyjnego były prof....
The changes in the business environment are causing growing interest and a continual development of process approach, its concept, methods, and IT tools enabling Business Process Modelling (BPM) and improvements intended to enhance an organisations’ performance. The purpose of this paper is to present a solution for measuring the understandability of selected business process modelling notations and their practical application based on empirical tests of notation...
Czynnikiem inicjującym wdrożenie podejścia procesowego jest najczęściej dążenie do redukcji kosztów działalności lub konieczność poprawy funkcjonowania procesów w celu podniesienia spójności, efektywności organizacji. Powodami wdrożenia podejścia procesowego są również konieczność spełnienia nowych wymagań (standardów, praktyk) narzucanych przez regulatora czy też wdrożenie, aktualizacja systemów IT, a także planowane fuzje i...
30 września 2015 r. odbyło się walne założycielskie zebranie oddziału Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa TNOIK w Białymstoku. Celem powołania Oddziału są wspólne prace badawczo-rozwojowe (Horyzont 2020, programy NCBIR), a przede wszystkim stworzenie platformy wymiany doświadczeń i wzajemnego doskonalenia na bazie najlepszych praktyk. Byłaby to także podstawa stworzenia platformy współpracy z podlaskimi przedsiębiorstwami w zakresie rozwoju...
Wśród dziesięciu najbardziej dotkniętych niedoborem talentów zawodów znajduje się menadżer projektu. W 2010 roku był on na drugim miejscu, w 2012 r. – zajmował ósme miejsce w rankingu poszukiwanych w Polsce pracowników (ManpowerGroup, 2013). W celu określenia potencjalnych ról w zespole projektowym jego poszczególnych członków wykorzystuje się standardowe bądź kompleksowe metody oceny ich...
Wyniki analiz prowadzonych przez BPTrends wskazują, że 31% respondentów traktuje Business Process Management (BPM) jako jedną z kluczowych metodyk zarządzania współczesną organizacją. BPM jest postrzegane przez większość badanych menadżerów (41%) jako metodyka typu top-down umożliwiająca efektywne organizowanie, zarządzanie i pomiar przedsiębiorstwa. Według badań Towersa i Schurtera ponad 80% wiodących organizacji o zasięgu światowym...
Jedną z istotnych barier dokumentowania i analizy procesów wskazywanych przez organizacje jest dostępność i koszt specjalistycznych narzędzi informatycznych wspomagających modelowanie procesów biznesowych. Podkreśla się także konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów z tytułu szkoleń i certyfikacji członków zespołów procesowych i projektowych. Zatem dlaczego nie sięgnąć po bezpłatne narzędzia do modelowania procesów....
Dr Eliyahu M. Goldratt, twórca teorii ograniczeń uznany przez magazyn Fortune za „guru biznesu”, określany jako „rzeźnik świętych krów” (za MintBooks) prowokuje do przełamania tradycyjnych schematów myślenia na temat zarządzania organizacją. Istotę koncepcji bardzo dobrze odzwierciedla stwierdzenie samego Autora: „(…) Uśmiecham się i zaczynam liczyć na palcach: Raz, ludzie są dobrzy. Dwa, każdy...
Coursera jest jednym z największych na świecie portali edukacyjnych świadczących usługi w trybie e-learningu. Z portalem współpracują renomowane uczelnie i organizacje z całego świata, w tym wybitne uczelnie amerykańskie. Wybór i różnorodność kursów jest wyjątkowo duża. Chciałbym polecić kurs Model Thinking, w którym osobiście brałem udział. Profil i tematyka kursu zainteresuje zapewne wielu użytkowników portalu AMP2....
Osiągnięcie i utrzymanie przez przedsiębiorstwo odpowiedniej pozycji na rynku wymusza jego ciągły rozwój. Jednym z kluczowych czynników konkurencyjności przedsiębiorstw są innowacje. Uważa się, że dzięki innowacjom następuje poprawa i unowocześnienie procesów wytwórczych, wzrost jakości wyrobów i ich konkurencyjności, udoskonalenie organizacji i metod pracy, zlikwidowanie barier i aktywizacja zasobów, poprawa bezpieczeństwa i...
W dniu 5 kwietnia br. na Wydziale Zarządzania Politechniki Białostockiej odbyło się spotkanie inaugurujące powołanie PMI Poland Chapter Oddział Białystok. Podczas spotkania przedstawiono uczestnikom rolę i kluczowe aspekty działalności PMI w Polsce i na świecie oraz plan rozwoju i zasady funkcjonowania nowego Oddziału. PMI Poland Chapter reprezentował Prezes Zarządu PMI Poland Witold Hedrysiak, natomiast Oddział Białystok jego założyciele – Krzysztof...
Wybrane modele dojrzałości organizacji i procesów Capability Maturity Model Integration (CMMI) Capability Maturity Model for Software (SW-CMM) Business Process Orientation Maturity Model (BPO) People Capability Maturity Model (P-CMM) Process and Enterprise Maturity Model (PEMM) IT Service Capability Maturity Model (IT Service CMM) Organizational Project Management Maturity Model Services Maturity Model Web Services...